دهه 1320

دهه 1330


دهه 1340

دهه 40 همان دههای است كه افسران زن با موتورسیكلت در سطح شهر تهران تردد میكردند (سال 1346) و ضمن راهنمایی خودروها بعضاً آنها را جریمه نیز میكردند.
دهه 1350

در تمام دهه 1350 در كنار لندرور انگلیسی خودروهای آمریكایی بیوك، شورولت رویال و بنز230 به كار گرفته شدند.بنز230 با چراغهای جلو عمودی ششسیلندر بودند و حداكثر سرعت آنها برای این كار 220 كیلومتر در ساعت تنظیم شده بود این خودروهای آلمانی از سال 1350 تا 1356 در شهربانی ایران خدمت كردند.
بنزهای 230 پلیس بر روی سقف خود و در وسط آن دارای یك بلندگو بودند كه با اهرمی از داخل اتاق به سمت چپ و راست حركت میكرد. پلاك این خودروها نیز دستنویس و چهاررقمی بودند. این خودرو هم همچون دوج كرنت از یك بیسیم بلندگو و بیسیم موتورلا آمریكایی بهره میجست.

دهه 1360

بنزهای 250 كه اول به صورت دنده فرمان (دنده رول) بودند بعدها انواع گیربكسی آن هم وارد كشور شد و مورد استفاده قرار گرفت.
دهه 1370

اما دهه 1370 را باید زمان ورود خودروهای شرقی به ناوگان پلیس دانست به طوری كه كمكم سروكله تویوتا كریسیدا ژاپنی هم پیدا شد این خودرو چهارسیلندر بود و قادر بود 200 كیلومتر مسافت را طی یك ساعت بپیماید.
از تویوتا كریسیدا بین سالهای 1370 تا 1379 استفاده شد.اواسط دهه 70 یعنی از سال 1374 به بعد پاجرو هم آمد و مورد استفاده پلیس راه كشور قرار گرفت. پاجرو ژاپنی ششسیلندر بود و 200 كیلومتر در ساعت سرعت میگرفت.
دهه 1380

دهه 1380
عصر به كارگیری خودروهای سمند، زانتیا، پژو206 و بنز240E.خودروهایی كه به ایربگ، سیستمهای ترمزABS و بیسیمهای دوربرد و بلندگوهای پیشرفته آمریكایی، رایانه و امكانات ماهوارهای مجهز شدهاند.